loading...
پایگاه فرهنگی اینترنتی طنین
تبلیغات




تبلیغات




حمیدرضا بازدید : 48 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

در دوم اردیبهشت ماه 1358 امام خمینى(ره)، بنیانگذار عظیم الشان انقلاب اسلامى رسماً طى فرمانى به شوراى انقلاب، تأسیس سپاه را با شرح وظیفه حفاظت و نگهبانى از دستاوردهاى انقلاب اعلام داشتند.
با این فرمان تاریخى، عده زیادى از حافظان انقلاب ونظام و پیروان حقیقى ولایت فقیه كه از مدتها پیش كار خویش را در كمیته‏هاى انقلاب آغاز كرده بودند، رسمیت یافتند و در مدت زمان كوتاهى، آنچنان رشادت و دلاورمردى از خود نشان دادند كه آن امام فرزانه تنها به فاصله دوماه بعد، یعنى در هفتم تیر 1358در خجسته سالروز میلاد سرور و سالار آزادگان امام حسین(ع) این روز بزرگ را روز پاسدار نامیدند.
از آن زمان تاكنون 30سال مى‏گذرد و اینك سپاه وارد 31 سالگى خویش مى‏گردد. در این سالیان متمادى، سپاه فراز و نشیب‏هاى زیادى را پشت سر گذاشته است. از تشكیل قواى چندگانه در مقطعى تا شایعه انحلال و ادغام در مقطعى دیگر، از محدودیت در دریافت حتى چند اسلحه كلاشینكف در یك مقطع تا ساخت پیشرفته‏ترین سلاحها در مقاطع دیگر. با این وجود سپاه و فرزندان پاسدار آن با تحمل همه سختى‏ها، هیچ‏گاه دست از آرمانهاى انقلاب و فرمانبردارى از امام و رهبرى نكشیدند و با استقامت و ایستادگى خود، فرهنگى دیگر گونه و مثال زدنى را در طریقت خدمت از خویش به جاى گذاشتند.
پاسداران این نهاد انقلابى همانگونه كه در وظیفه قانونى آن نیز در اصل یكصد و پنجاهم قانون اساسى آمده است، تمامى توان خویش را براى حفاظت وحراست از دستاوردهاى انقلاب اسلامى تا سر حد جان به كار گرفتند و در این مسیر خطیر، صحنه‏هاى زیبایى را از ایثار و فداكارى خلق نمودند؛ صحنه‏هایى كه تك تك آنان از سرمایه‏هاى گرانقدر معنوى و بى‏بدیل سپاه و انقلاب مى‏باشد. سرمایه‏هایى كه حفظ، نگهدارى و حراست از آنان، به مراتب از سرمایه‏هاى مادى و تجهیزاتى اولى‏تر است و چه بسا بایستى بر تمامى آن‏ها "برچسب‏هاى ویژه اموال بیت المال مسلمین " نصب و الصاق نماییم. زیرا آنچه كه امروز سپاه را در عرصه‏هاى مختلف نظامى وغیر نظامى سرآمد و پیشتاز ساخته است، نه به واسطه توان مادى و لجستیكى بوده بلكه به مدد "نفس‏هاى مطمئنه "اى است كه با ایثار و جانفشانى خویش همه چیز را به سپاه و نظام هدیه كرده‏اند.

 

حمیدرضا بازدید : 37 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

«غاده چمران» همسر لبنانی شهید چمران، بخش‌هایی از زندگی مشترك خود با مصطفی چمران را بازگو می كند. این اظهارات تحت عنوان كتاب «نیمه پنهان ماه» به چاپ رسیده است. آنچه می‌خوانید، بخش‌هایی از این كتاب است:

پدرم بین آفریقا و چین تجارت می‌ كر د و من فقط خرج می‌كردم، هر طوری كه می‌خواستم. پاریس و لندن را خوب می ‌شناختم، چون همه لباس‌هایم را از آنجا می‌خرید.

در دیداری كه به اصرار امام موسی صدر برگزار شد، ایشان به من گفت: «ما مؤسّسه‌ای داریم برای نگهداری بچّه‌های یتیم. فكر می‌كنم كار در آنجا با روحیه شما سازگار باشد. من می‌خواهم شما بیایی آنجا با چمران آشنا شوی» و تا قول رفتن به مؤسّسه را از من نگرفت، نگذاشت برگردم.

حمیدرضا بازدید : 47 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)
ای آزادی، چه زندان ها برایت کشیده ام !
و چه زندان ها خواهم کشید و چه شکنجه ها تحمل کرده ام و چه شکنجه ها تحمل خواهم کرد اما خود را به استبداد نخواهم فروخت...
من هرچه کنند، جز در هوای تو دم نخواهم زد. اما، من به دانستن از تو نیازمندم، دریغ مکن، بگو هر لحظه کجایی چه می کنی؟ نا بدانم آن لحظه کجا باشم، چه کنم؟ ...
حمیدرضا بازدید : 43 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)
بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تقلید لهجه قومیت‌ها
برگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رواج تقلید لهجه‌ اقوام ایرانی از سوی برخی، تاكید كردند چنانچه این كار از باب تمسخر باشد، «حرام» است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای؛ ایشان در جلسه درس خارج فقه كه در روز 31 فروردین ماه برگزار شد، در ذیل بحث «غیبت» با اشاره به رواج تقلید لهجه‌ی اقوام ایرانی از سوی برخی، این كار را مصداق «غیبت» ندانستند، لیكن تاكید كردند كه چنانچه این كار از باب تمسخر باشد، «حرام» است.
حمیدرضا بازدید : 53 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

سرود جذاب و زیبای "هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید*** پرستو به بازگشت زد نغمه امید..." که شعر آن در سال 1339 توسط دکتر عبدالله بهزادی و در سوگ پاتریس لومومبا سروده شد . این سرود برای اولین بار در 29 بهمن در مراسم بزرگداشت این روز در سال 57 توسط اسفندیار منفردزاده و با آهنگسازی كرامت دانشیان و توسط خوانندگان گروه کر به اجرا در آمد. به مدت 02:28

حمیدرضا بازدید : 62 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

با نزدیك شدن به دهه مبارك فجر در هر سال معمولاً خاطرات و ناگفته‌هایی به نقل از شخصیت‌های دخیل در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح می‌شود. با این حال، به‌دلیل بیان ثابت بسیاری از این مسایل توسط چهره‌های ثابت، نوعی انحصارگرایی، دامان روایت تاریخ انقلاب را گرفته است.

آیت الله خامنه ای

در این میان، اما نكته قابل توجه تواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نقل خاطره از امام(ره) و انقلاب است، به‌طوری كه ایشان در طی سال‌های حیات پربركت امام(ره) و پس از آن، برخلاف برخی شخصیت‌های سیاسی كه از امام(ره) برای توجیه رفتار خود استفاده می‌كنند و در این مسیر حتی حاضر می‌شوند موارد عجیبی را كه برخلاف محكمات خط امام است، در قالب خاطرات خصوصی به ایشان منتسب كنند، رهبر انقلاب هیچ‌گاه نه تنها چنین نكرده، بلكه از تكرار خاطرات مسلمی هم كه به نقل از دیگران بازگو شده و در شأن خود است، پرهیز دارند.

حمیدرضا بازدید : 64 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شجاع ایران ! اهالی محترم تهران !

به طوری كه می دانید اینجانب بنا دارم كه مسائل ایران به طور مسالمت آمیز حل شود، لكن دستگاه ظلم و ستم، چون خود را به حسب قانون محكوم می بیند، دست به جنایت زده و در شهرهای گرگان و گنبد كاووس به مردم شجاع مسلمان حمله كرده و كشتار نموده است، و در تهران لشکرگارد به طور ناگهانی به نیروی هواییکه به ملت پیوسته است حمله نموده ، و نیروی هوایی به کمک مردم ، شجاعانه آنان را شکست داده اند.

من این تعرض غیر انسانی و عمل گارد را محكوم می كنم .

حمیدرضا بازدید : 60 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

تاریخ معاصررا بدون امام نمی توان نوشت
امام خمینی(ره) از نگاه 4 کارگردان مطرح سینما
به اعتقاد کارگردان "عصرروز دهم" می توان از امام خمینی (س) به عنوان یك قهرمان ملی نیز یاد ‌كرد و به گفته وی راز قدرت امام در زمان حیاتشان و پس از آن، جا داشتن در قلب‌های مردم بود. امام به سربلندی ایران فكر كرد و اگر از امام فقط یك شخصیتی مذهبی جدای از ملی بودن بسازیم به ایشان جفا كرده‌ایم.
امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب علاوه بر اینکه در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بودند در بین هنرمندان به خصوص سینماگران نیز افراد بسیاری وجود داشته و دارند که همواره در صحبتهای خود نسبت به امام خمینی (ره )علاقه بسیاری نشان داده اند.

به گزارش جهان داریوش مهرجویی کارگردان مطرح و پیش کسوت سینمای ایران یکی از این هنرمندان است. آقای مهرجویی که فیلم "گاو" او مورد توجه امام قرار گفته بود بارها در صحبتهای خود از امام خمینی (ره )تمجید کرده است.

مهرجویی: حرفهای امام برای سینما تعیین کننده بود

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 549
  • بازدید کلی : 13,209
  • کدهای اختصاصی