loading...
پایگاه فرهنگی اینترنتی طنین
تبلیغات




تبلیغات




حمیدرضا بازدید : 46 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

رنگ های مجاز و غیر مجاز خوراکی

شکلات و آب نبات

مطلب زیر گفته‌های دکتر آراسب دباغ‌ مقدم، نایب رییس کمیته تخصصی بهداشت مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی درباره رنگ غذاست. اگر می‌خواهید درباره رنگ‌های مجاز و غیرمجاز غذایی بیشتر بدانید، با ما همراه شوید.

 

در بحث صنایع غذایی، تنوع جزو مهم ‌ترین مباحث است. بهترین غذاهای دنیا هم اگر هر روز با یک رنگ و شکل تکراری طبخ شوند، از چشم می‌افتند. برای همین، بشر برای ایجاد تنوع در ظاهر غذا، به سراغ رنگ‌ها رفت. این روزها رنگ‌های متعدد غذایی برای ایجاد حق انتخاب بیشتر، زیبایی، تنوع و بازارپسندی در اکثر فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

در یک تقسیم‌بندی کلی، رنگ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: مجاز و غیرمجاز.

 

حمیدرضا بازدید : 49 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

زرد چوبه خواص ضد سرطانی دارد، فلفل سیاه برای دستگاه گوارش مفید است، فلفل قرمز دردها را تسکین می‌دهد، زعفران برای مغز مفید است و...


ادویه

 

دنیای ادویه‌ها دنیای شگفت انگیزی است. نتایج مطالعات گوناگون حاکی از آن است که ادویه‌ها برای سلامتی بدن مفید هستند: زرد چوبه خواص ضد سرطانی دارد، فلفل سیاه برای دستگاه گوارش مفید است، فلفل قرمز دردها را تسکین می‌دهد، زعفران برای مغز مفید است و...

برای آشنایی بیشتر با این دنیای شگفت آور مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید!

 

حمیدرضا بازدید : 49 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

نوجوانان! از این مرز فراتر نروید

چه كنیم تا گرفتار روابط و دوستی‏های ویران‌گر نشویم؟

جوان

دوران نوجوانی هم از نظر نوجوانان و هم از نظر والدین ، دورانی دشوارتر از سالهای کودکی قلمداد می شود. نوجوانی دوره ای از رشد است که از بلوغ تا بزرگسالی ادامه می یابد . در ضمن دوره نوجوانی ،سنینی است که در آن روابط اجتماعی و دوستانه افزایش یافته و اهمیت آن در زندگی فرد روز به روز بیشتر می شود. در این سال ها نوجوانان اغلب ساعات روز را با دوستانشان سپری می کنند. در این دوران، نوجوانان به دنبال دوستان و معاشرانی هستند که بخواهند اوقات خود را با او بگذرانند، رازهای خود را با او در میان گذارند، بگویند و بشنوند و با دوستی ها برای خود شور و نشاطی آنی فراهم سازند. لذا با توجه به اهمیت و نقش روابط اجتماعی در دوران نوجوانی به نظر می رسد که برخی از نوجوانان درگیر روابط و دوستی هایی می شوند که چندان به صلاح آنها نبوده و گاه همین روابط اثرات سوء و حتی جبران ناپذیری را برای آنها به ارمغان می آورد. لذا در ادامه این یادداشت قصد داریم توصیه های کلی به نوجوانان ارایه دهیم تا بیشتر مراقب ارتباطات اجتماعی خود بوده و به این ترتیب کمتر دچار مشکل شوند:

کنترل بیشتر بر نظام فکری و عقلانی

زندگی ما بازتاب كامل باورهای ماست. ما وقتی باورهایمان را نسبت به خدا، خود، زندگی و دیگر انسان‏ها تغییر می‏دهیم، زندگی‌مان هم تغییر می‏كند.

 

حمیدرضا بازدید : 46 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

 

آموزش جنسی

غریزه جنسی از غرایز اصلی انسان و از مهم ترین جنبه های شخصیت است که بر دیگر جنبه های شاکله وجودی و خصوصیات شخصیتی انسان تاثیر می گذارد.  ارضا تنظیم و تعدیل غریزه جنسی ضروری است و غفلت از این جنبه فرایند تربیت را ناکارا و ابتر می سازد.  تربیت جنسی جنبه ای غیر قابل انکار در تربیت بر می شمارد و ارائه آموزش ها و اطلاعات ضروری در رابطه با مسائل جنسی در ذیل پیشنهادات واقع گرایانه و نیز بهره جویی از توصیه های دینی در ایجاد تعدیل این غریزه ضرورتی غیر قابل انکار است. عنایت ویژه به تربیت جنسی در عصر حاضر ضرورت مضاعف بوده و فوریت پیدا می کند زیرا که گسترش شبکه های اطلاع رسانی و وسایل ارتباطی را تهدیدی است که به تشدید و تحریک شهوت منجر می گردد.    

دکتر بهشتی در بخش معنا و مفهوم تربیت جنسی بیان می نماید نباید تربیت جنسی را تنها به انتقال اطلاعات، آموزش مسائل جنسی، ایجاد زمینه رشد غریزه جنسی یا آشنایی با روش های ارتباط جنسی و بیان عوامل ضعف های جنسی منحصر نمود. او در ادامه با اتکا به نظریات اساتید رشته علوم تربیتی و علمای دین از قبیل مرحوم کاشانی تر بیت جنسی را از نظر ایشان این گونه تعریف می نماید که تربیت جنسی تنها در ارائه اطلاعات و آموزش های جنسی و یا پرورش و تحریک مضاعف این غریزه محدود نمی شود بلکه مقصود از این تربیت ایجاد موقعیت هایی است که متربی را با ارضاء مشروع غریزه و رفتار معتدل و هماهنگ با قاموس خلقت آشنا سازد و بهداشت روانی و جسمانی وی را امنیت بخشد. او را از انحراف و خطا در مسایل جنسی مصون دارد و در عین کام یابی دنیوی، عافیت و عاقبت به خیری متربی را دنبال نماید.

 

 

حمیدرضا بازدید : 39 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

چگونه با عشقهاي غير منطقي دوران نوجواني مقابله کنيم؟

عاشق

عشق لذتي مثبت است که موضوع آن زيبايي است، همچنين احساسي عميق، علاقه‌اي لطيف و يا جاذبه‌اي شديد است که محدوديتي در موجودات و مفاهيم ندارد و مي‌تواند در حوزه‌هايي غير قابل تصور ظهور کند.در بعضي از مواقع، عشق بيش از حد به چيزي مي‌تواند شکلي تند و غير عادي به خود بگيرد که گاه زيان آور و خطرناک است و گاه احساس شادي و خوشبختي مي‌باشد. اما در کل عشق باور و احساسي عميق و لطيف است که با حس صلح‌دوستي و انسانيت در تطابق است. اما در اين يادداشت ما قصد داريم در مورد احساسات عاشقانه که براي اولين بار در دوران نوجواني متولد مي شود، صحبت کنيم.

 


 

حمیدرضا بازدید : 48 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

دوستی با جنس مخالف


ارتباطی كه بین دو جنس مخالف وجود دارد و در این ارتباط، محبت، صمیمیت، عشق و علاقه ی قلبی ویژه وجود دارد...

دوستی از جنس مخالف

یكی از نیازهای اساسی زندگی انسان، تعامل و ارتباط با دیگران است. انسان در طول رشد خود، پیوسته برای بقا و پیشرفت خویش، محتاج ارتباط با دیگران است كه بین این امر با سلامت رابطه ای نزدیك وجود دارد.

تمام انسان ها به دنبال یافتن كسانی هستند كه با آن ها احساس خوش بختی كنند و از زندگی با آن ها لذت ببرند و در كنارشان منفعت بیشتری كسب كنند.

لاجرم ،در بین ارتباطات انسانی، از  ارتباط  بین زن و مرد مفری نیست. روابط بین زن و مرد، به صورت هاى زیر، متصور است:

1. رابطه زن و شوهرى

2. رابطه علمى

3. رابطه حرفه اى و شغلى

4. رابطه دوستانه

و بی شک  نیاز به ارتباط با جنس مخالف در مقطعی از زندگی انسان، درست زمانی كه پسر و دختر تصمیم می گیرند تا همسر آینده را انتخاب كنند مطرح می شود ، اما در این ارتباط مقطعی  هم كه لازمه شناخت از همدیگر است، اصولی مطرح هستند.


 

حمیدرضا بازدید : 35 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

دانلود انيميشن The Smurfs 2011

فرمت.........................................................MKV
ژانر………………….............…خانوادگي,انيميشن,كمدي
حجم.........................................................................350MB
رزوليشن…………....................................................……680x348
زبان…………......................................................................……English
مدت زمان………............................................................................… 01:43:00
كيفيت……………......................................................................……Smurfs TSrip

حمیدرضا بازدید : 60 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)
مهران رجبی را همه می شناسند. چهره ای كه بیشتر در نقش های كمدی او را دیده اید.

به گزارش پیمانه به نقل از فارس در میان تصاویری كه از سال های دفاع مقدس در اختیار داشتیم چهره ای به چشممان آشنا آمد. تصویر یكی از بازیگران سینما و تلویزیون كه در سال های جنگ از او عكس گرفته شده بود. این عكس در سال 65 و منطقه ای میان جفیر و جزیره مجنون گرفته شده است.

خاطره مهران از جنگ:

تازه وارد منطقه شده بودم، بهم گفتند چون بچه سد كرج هستی باید راننده قایقی كه از جفیر به سمت مجنون می رود بشوم.

كار اصلی ما رساندن مهمات و نیرو به جزیره بود. روز اول، كارمان
تاساعت 9 شب در منطقه طول كشید.

 


تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 110
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 642
  • بازدید کلی : 13,302
  • کدهای اختصاصی